Dersin Adı | İçmimarlık Stüdyosu I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IA 301 | Güz | 2 | 6 | 5 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri, karmaşık ve çok katmanlı şehirleşmenin bir parçası olan binalar üzerinde çalışmaya hazırlamaktır. Öğrenciler, bir projeye, bir taraftan tarihi iç mekanlara müdahale edilmesiyle ilgili yapım problemlerini, diğer taraftan da kamusal programların uygulanması ile tanımlanmış şehir bölgeleri üzerine sosyal görüşleri göz önüne alarak yaklaşmayı öğreneceklerdir. Öğrenciler, ayrıca, dönem boyunca, tarihi yapılı çevreyi şu yollarla yönetmeyi öğreneceklerdir: 1. Bir tasarım problemini anlama ve yapılı çevrenin ve fonksiyonel iç mekan planlamasının kısıtları bağlamında, bir brief’in/programın eleştirel analizini yapma 2. Yapılı çevreleri kavrama ve analiz etme 3. Tarihi yapılara uygulanan, evrensel tasarım, ergonomi, güncel teknolojiler (aydınlatma sistemleri, ısı kontrolü gibi) gibi alanların ilkeleri üzerine, dikkatli bir yaklaşım ve değerlendirme 4. Projenin, daha büyük bir kent ölçeğine göre sosyal ve kentsel etkisine karşı farkındalık geliştirme |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, tarihi bir yapıya ait yeni bir fonksiyonun ve tasarımın başlangıcı, yapılı çevreye ve değerli binaların tarihi katmanlarına yönelik dikkatli bir yaklaşımla analiz edilecektir. Tasarım probleminin çözülmesinin yanı sıra, standartlar, normlar, malzemeler ve sanatsal teknolojilerin durumu detaylarıyla incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve stüdyo çalışma düzeninin tanıtılması - - - Sunum: Örnekler | |
2 | Proje alanına gezi ile yapı ve çevrenin analizi | Öğrenciler, verilen binayı el eskizleri, fotoğraflar ve metinlerle tanımlayacak, çözümleyecek ve araştıracaklardır. |
3 | Tasarım probleminin tanımı ve analizi | Tasarıma yönelik ilk yaklaşım, el eskizleri, perspektifler, şemalar vb ile hazırlanacaktır. |
4 | Eskizler, planlar vb ile tasarıma başlanması | Tasarıma yönelik ilk yaklaşım, el eskizleri, perspektifler, şemalar vb’den oluşan bir set olarak hazırlanacaktır. |
5 | Avan proje önerisi | Avan proje önerisi, verilen ölçeklerde çizilmiş kesitler, iç görünüşler ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır. |
6 | Avan proje önerisi | Avan proje önerisi, verilen ölçeklerde çizilmiş kesitler, iç görünüşler ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır. |
7 | Önerilerin geliştirilmesi | Öneriler, alınan eleştirilere göre geliştirilecektir. |
8 | Önerilerin geliştirilmesi | Öneriler, alınan eleştirilere göre geliştirilecektir. |
9 | Ara Jüri 1 | |
10 | Önerilerin revizyonu | Öneriler, jüride alınan eleştirilere göre revize edilecektir. |
11 | Uygulama çizimleri | 1.50 ve 1.20 ölçekli çizimlerden oluşan uygulama projesi hazırlanacaktır. |
12 | Uygulama çizimleri | Uygulama çizimleri, bireysel olarak alınan eleştirilere göre revize edilecektir. |
13 | Uygulama çizimlerinin revizyonu | Uygulama çizimleri, bireysel olarak alınan eleştirilere göre revize edilecektir. |
14 | Final Jürisi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 6 | 54 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 16 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 250 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest