DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İçmimarlık Stüdyosu I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IA 301
Güz
2
6
5
9
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri, karmaşık ve çok katmanlı şehirleşmenin bir parçası olan binalar üzerinde çalışmaya hazırlamaktır. Öğrenciler, bir projeye, bir taraftan tarihi iç mekanlara müdahale edilmesiyle ilgili yapım problemlerini, diğer taraftan da kamusal programların uygulanması ile tanımlanmış şehir bölgeleri üzerine sosyal görüşleri göz önüne alarak yaklaşmayı öğreneceklerdir. Öğrenciler, ayrıca, dönem boyunca, tarihi yapılı çevreyi şu yollarla yönetmeyi öğreneceklerdir: 1. Bir tasarım problemini anlama ve yapılı çevrenin ve fonksiyonel iç mekan planlamasının kısıtları bağlamında, bir brief’in/programın eleştirel analizini yapma 2. Yapılı çevreleri kavrama ve analiz etme 3. Tarihi yapılara uygulanan, evrensel tasarım, ergonomi, güncel teknolojiler (aydınlatma sistemleri, ısı kontrolü gibi) gibi alanların ilkeleri üzerine, dikkatli bir yaklaşım ve değerlendirme 4. Projenin, daha büyük bir kent ölçeğine göre sosyal ve kentsel etkisine karşı farkındalık geliştirme
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kamuya açık tarihi yapıların iç mekanları ile ilgili belirli problemler çözebiliyor olacaklardır.
  • Verilen tasarım problemine cevap vermek üzere grup çalışması yapabiliyor olacaklardır.
  • Ergonominin norm ve standartları ile evrensel tasarım ilkelerini dikkate alarak tasarım yapabileceklerdir.
  • Bir projede önerdikleri malzemeleri doğru yerde kullanabilecek ve çeşitli malzemelerin bir araya geliş detaylarını tasarlayabileceklerdir.
  • Aydınlatma sistemi tasarlayabiliyor olacaklardır.
  • Bir projeyi teknik anlamda anlaşılabilir kılan çizim standartlarını kullanabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, tarihi bir yapıya ait yeni bir fonksiyonun ve tasarımın başlangıcı, yapılı çevreye ve değerli binaların tarihi katmanlarına yönelik dikkatli bir yaklaşımla analiz edilecektir. Tasarım probleminin çözülmesinin yanı sıra, standartlar, normlar, malzemeler ve sanatsal teknolojilerin durumu detaylarıyla incelenecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin ve stüdyo çalışma düzeninin tanıtılması - - - Sunum: Örnekler
2 Proje alanına gezi ile yapı ve çevrenin analizi Öğrenciler, verilen binayı el eskizleri, fotoğraflar ve metinlerle tanımlayacak, çözümleyecek ve araştıracaklardır.
3 Tasarım probleminin tanımı ve analizi Tasarıma yönelik ilk yaklaşım, el eskizleri, perspektifler, şemalar vb ile hazırlanacaktır.
4 Eskizler, planlar vb ile tasarıma başlanması Tasarıma yönelik ilk yaklaşım, el eskizleri, perspektifler, şemalar vb’den oluşan bir set olarak hazırlanacaktır.
5 Avan proje önerisi Avan proje önerisi, verilen ölçeklerde çizilmiş kesitler, iç görünüşler ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır.
6 Avan proje önerisi Avan proje önerisi, verilen ölçeklerde çizilmiş kesitler, iç görünüşler ve perspektiflerden oluşan bir set olarak hazırlanacaktır.
7 Önerilerin geliştirilmesi Öneriler, alınan eleştirilere göre geliştirilecektir.
8 Önerilerin geliştirilmesi Öneriler, alınan eleştirilere göre geliştirilecektir.
9 Ara Jüri 1
10 Önerilerin revizyonu Öneriler, jüride alınan eleştirilere göre revize edilecektir.
11 Uygulama çizimleri 1.50 ve 1.20 ölçekli çizimlerden oluşan uygulama projesi hazırlanacaktır.
12 Uygulama çizimleri Uygulama çizimleri, bireysel olarak alınan eleştirilere göre revize edilecektir.
13 Uygulama çizimlerinin revizyonu Uygulama çizimleri, bireysel olarak alınan eleştirilere göre revize edilecektir.
14 Final Jürisi
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
1
10
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
9
6
54
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
20
Final Sınavı
    Toplam
250

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

X
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest